søndag 29. november 2009

På tide.

I dag er det søndag. Den første faktisk. Første søndag i advent. Min ydmyke påstand er at det var på høy tid!

Julegriser og julebrus har svirra rundt oss i butikksortimentene siden midten av september, og julebordene har pågått i lang tid. Nå må da denne høytida nærme seg...

Jeg liker jula. Adventen også - for den saks skyld. Det er noe med levende lys og alle de små flotte dippeduttene vi drar frem for å pynte opp. Ting som skaper stemning og trivsel. Vi har for eksempel en adventsstjerne som vi er utrolig glade i. Den har mange små lys, og er vel mer en ring enn en stjerne. Når den kommer opp i stua forandrer liksom hele huset seg. Plutselig blir hele kåken litt lunere.

Med noen lilla lys og løpere på bordene senker trivselen seg litt ekstra over helgeavslutningen denne gangen.

Helga har forresten vært flott. Etter jobb på fredag gikk jeg i gang med å produsere video sammen med kona mi og svigersøstra med mann. Videoen var for de meste bare fjas, som skulle brukes i forbindelse med en bursdag som vi skulle i på lørdag. Idéen var basert på TV-serien 24, og meninga var å fremstille jubilanten som er travel, oppofrende og trivelig kar. Jeg tror vi lyktes med det.

Det er to ting som er gøy med å sette i gang slike prosjekt som dette filmprosjektet. Det ene er jo selvsagt gleden det skaper hos dem man gir produktet til. Det andre er at det er så fenomenalt morsomt å være i prosessen selv. Vi hadde det utrolig gøy mens vi både fant på idéer om hva videoen skulle inneholde og i løpet av selve innspillinga. At det tok litt tid både å spille inn filmen og å redigere den - får så være. Vi har i allefall konkludert med at "dette må vi gjøre oftere!"

Det var forresten god mat og drikke også i bursdagslaget. Det minner meg om det jeg egentlig skulle skrive om i dag. Julebord. For det var egentlig dem jeg syntes det var på tide med i starten. Jeg gleder meg til flere trivelige kvelder fremover med god mat og drikke. Neste helg braker det løs med julebord på skolen jeg jobber ved på fredag, og på lørdag er det klart for godmatkveld sammen med guttene jeg trener fotball sammen med en gang i uka. Trivelige folk - alle sammen!

Vi får nyte tida fremover da. Ta vare på hverandre og fyre i ovnene. Det er jo snart jul igjen, og da gjelder det å sørge for at nissen setter deg i et positivt lys...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del gjerne dine tanker med meg.