torsdag 12. november 2009

Skal du først ha en blogg - så...

Kona mi, som forresten heter Sissel, sa det til meg i klare ordelag her om dagen: Du Preben - skal du først ha en blogg - så... Hun kan få sagt det!

Som en av to følgere av bloggen min har hun vel krav på litt service, og sant å si - så skylder jeg vel meg selv det også. Hva har jeg egentlig drevet med siden sist?

Svineinfluensa har det nok ikke vært, men kroppen har ikke vært i slag. Jeg kom hjem fra Utdanningsforbundets landsmøte sist fredag. Noe sliten i kropp og hode, men likevel veldig opplagt for litt tid sammen med Niklas, som fylte seks måneder da pappa dro på Landsmøte.

Søndag kveld kom den store trøttheten, stive skuldre og en kropp som knirka i sammenføyningene.

Hadde jeg vært sammen med svin på Lillehammer?

Frykten for svineinfluensa har gått som ild i tørt brød her til lands i det siste. Jeg er slett ingen smittefrik selv, men hadde slett ikke lyst til å teste ut denne nymotens influensavarianten - og i allefall ikke nå. Det passer liksom aldri å bli syk.

Jaja - det kunne jo ha passet dårligere også. Jeg kunne jo blitt syk mens jeg var på Lillehammer. Det hadde vært bortkasta. Nå fikk jeg jo i allefall litt mer tid sammen med Niklas hjemme her, tiltross for at pappaen ikke har hatt allverden av overskudd, og at jeg nok har sovet en god del.

I morgen blir det i allefall jobb igjen. Har følelsen av at det er viktig at jeg dukker opp. Jeg skal visstnok ha ansvaret for vaffelrøre i forbindelse med fredagsvaflene på Selbu Ungdomskole. Fredagsvafler er forresten et enkelt, men fabelaktig tiltak som skaper trivsel. Det anbefales! Rart hvor lite som skal til egentlig...

Ble uansett ei kort uke for min del, men - jeg får komme sterkere tilbake senere...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del gjerne dine tanker med meg.