søndag 6. desember 2009

E-nøff influensa?

Svineinfluensaen ja. Har du kanskje hørt om den?

Jeg er vel egentlig ikke så alt for skremt av den - men likevel må jeg krype langt inn i det sure eplet og inrømme at jeg har vaksinert meg. Skikkelig.

Det var på fredag. Etter at vaksineringen av elever på skolen min var ferdig, var det noen restedoser igjen, og jeg kjøpte meg et lite stikk for en femtilapp. Hva gjør man vel ikke for å bli frisk som en torsk?

På fredagskvelden var det julebord for personalet ved skolen min. Trivelige greier! Annenhvert år er det damene som har ansvaret for arrangementet, og annenhvert år er det den delen av personalet som i utgangspunktet er mer maskuline som har plikt til å følge opp at det blir arrangert et koselig lag rundt adventstida. I år var det damenes tur, og det var knyttet en del spenneing til om det faktsik ble julebord, da damene sist gang skyldte på dårlig tid, og arrangerte februarbord i stedet. Februarbord er ikke det samme som julebord, bare så det er gjort klinkende klart!

Denne gangen klarte damene seg med glans. Maten var god, de underholdt oss på en måte som faktisk fikk oss til å le. Det var stil over arrangementet i sin helhet.

Lørdag var det "Godmatkveld" på Bjørkhov som gjaldt. 6 retter med håndplukket vin til sammen med noen og åtti andre matglade mennesker, var en kulinarisk opplevelse som sitter igjen en god stund. Kongekrabbe var et av flere høydepunkt underveis!

Mange av dere 3 som faktisk følger bloggen min vil nok kanskje tro at dette har vært en såkalt hard helg. I forholdt til søvn er nok det riktig, men i forhold til konsumerte varer i flytende form har det faktisk gått ganske rolig for seg. Likevel har jeg vondt i hodet i dag.

Det begynnte på fredag faktisk. Etter vaksinasjonen, og før julebordet. Faktisk! Hodepine og vond nakke. Kjentes ut som influensa!

Dersom bivirkningene av influensavaksinen kjennes ut som en hard influensa, er jeg glad jeg har vaksinert meg mot svineinfluensaen, for det må være svinaktige greier.

Håper bare det var verdt det!

2 kommentarer:

  1. ja, tydelig at du va prega av grisesykebivirkningan på fredagen ja, for så bra synging har itj æ hørt på læææng... :-)

    SvarSlett
  2. Vanskelig når det bare er jeg som synger samstemt ja! Et problem jeg sliter med ofte det der!

    SvarSlett

Del gjerne dine tanker med meg.