fredag 13. november 2009

Endelig fredag!

Så er den her igjen! Dagen over alle dager!

Nei - ikke julaften eller bursdagen min - men fredag. Foredelen med fredag sett opp i mot de andre to dagene er at den forekommer oftere. Statistisk sett rundt 52 ganger i året - mener jeg. Ukeslutt og en herlig dag!

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg har jobba livet av meg for akkurat denne fredagen. Den observante leser av bloggen har nok fått med seg min amatørsykdom denne uka - i disse svineinfluensatider. Det var faktisk litt flaut å troppe opp på skolen i dag for å fortelle folk at: "Nei - det var nok ikke influensa nei". Mitt mannlige sykdomshelvette ble plutselig lite og ubetydelig for tilhørerene merket jeg. Tydeligvis hadde jeg og store problemer med å stå rakrygga i det hele, for ikke mindre enn to av mine mannlige kollegaer spurte meg faktisk om det var ryggen jeg hadde problemer med...

Bank i bordet - heldigvis ikke!

Uansett - nå er det altså fredag igjen, og det betyr gullrekke på NRK etterfulgt av Thomas og Harald på TV2. En god hjemmekveld med rom for god mat, god drikke og en og annen lun kommentar.

Jeg lar meg ofte imponere over Fredrik Skavlan og hans måte å lede et talkshow på. Klasseforskjellen mellom han og fjorårets Grosvold er i mine øyne enorm. Skavlan kommer dyper inn på personene, og får dem til å fremstå mer som seg selv. Jaja - enkelte er vel kanskje også seg selv nok.

I den forbindelse må jeg trekke frem vår alles kjære Ari Behn og Martha Lovise. Jeg er ingen republikaner selv - men dette paret er nok et av de beste argumentene for eventuelt å bli det. Som om ikke det er nok - har de begge fått alt for stor del av fredagsunderholdningen den siste tida. At Martha får snakke en halv fredagskveld om engler i beste sendetid uten å møte motbør, er vanskelig å forholde seg til. Ari har en væremåte som - for å si det enkelt - er litt for glatt for kaia på Myre, eller Melbu for den saks skyld.

Men nå er det fredag. Jeg slapper av. I morgen skal jeg til Trondheim på Representantskap i Sør- Trøndelag Arbeiderparti. Spennende dag med spennende innhold. Noe skal man jo bruke fridagene sine til - så hvorfor ikke bare forme samfunnet litt mens man kan?

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del gjerne dine tanker med meg.