tirsdag 3. november 2009

Logged in!

Da er jeg i gang.

Egentlig har jeg lenge tenkt på å opprette en egen blogg. Flere ganger har jeg kommet så langt at det kun har vært det siste tastetrykket som skilte meg fra bloggeverdenen. Hver gang har frykten for å legge ut min tekst til allmenn beskuelse seiret over lysten til å fortelle andre om hva jeg tenker om verden rundt meg - men ikke nå lengre. Nå er jeg og Cyber...

Jeg trengte nok et spark bak for å komme ordentlig i gang. Det fikk jeg da jeg ble spurt om å blogge under Utdanningsforbundets Landsmøte. Du kan lese bloggen min fra dette her: http://www.utdanningsforbundet.no/no/Subsites/LM-2009/Blogg/Bloggsak-1111/

Akkurat nå befinner jeg meg på Lillehammer og deltar på Landsmøtet i Norges største organisasjon for ansatte innen utdanningssektoren. Dagene er intense, men svært spennende og lærerike. For relativt engasjerte mennesker som meg er dager som dette egentlig påfyll til sjelen, på tross av at tempoet er heseblesende og dagene lange. Det er noe med følelsen av å være der det skjer...

Og følelsen av å utgjøre en forskjell.

Akkurat det siste må jeg innrømme at jeg følte på akkurat i dag. Vi valgte ny leder av Utdanningsforbundet, og Mimi Bjerkestrand vant med knappest mulig margin. Mimi vant med 97 stemmer mot 95. Hadde jeg stemt anderledes hadde utfallet blitt uavgjort. Hadde to stemt anderledes ville vi fått en annen meget godt kvalifisert leder i Haldis Holst.

Mimi kommer til å gjøre en utmerket jobb som leder. Det er jeg sikker på. Hun står fjellstøtt, og har gode ankerfester. Hun lytter og til dem rundt seg og kommuniserer godt. Sammen med Haldis og Ragnhild Lied har fagorganisasjonen min et meget dyktig lederteam.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Del gjerne dine tanker med meg.